Algemene voorwaarden Cadeau & Versmarkt Zoetermeer 2025
Begrippen:
Cadeau & Versmarkt Zoetermeer: hierna te noemen de organisatie
Locatie: Dorpsstraat Zoetermeer
Deelnemer: persoon of onderneming die deel neemt aan de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer
Aanmelding:
- Aanmeldingen dienen via het online inschrijfformulier te worden gedaan op onze website: www.dorpsstraatzoetermeer.nl/cadeau en versmarkt
- Inschrijving geeft geen recht op deelname.
- Aanmelding is pas definitief na ontvangst van de schriftelijke bevestiging van de organisatie en na betaling van de factuur.
- Het artikel/de artikelen waarmee u zich inschrijft is gelijk aan het artikel wat u op de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer aanbiedt. Tussentijdse wijzigingen zijn alleen mogelijk met toestemming van de organisatie.
- Als blijkt dat u zich niet aan gemaakte afspraken houdt, of gevraagde informatie niet verstrekt, vervalt alsnog uw inschrijving.
- Alle prijzen zijn excl BTW.
- Alle deelnemers dienen in het bezit te zijn van een goede WA-verzekering.
Annulering:
- Annulering dient schriftelijk per mail en gedateerd te gebeuren en is pas geldig na ontvangstbevestiging.
- Annuleren is gratis tot 14 dagen voor aanvang van de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer daarna betaalt u het volledige bedrag.
- Indien de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer meer dan 24 uur voor aanvang van de markt wordt afgelast door een (weers-)omstandigheid of door overmacht ontvangt de deelnemer 50% restitutie van het inschrijfgeld.
- Indien de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer korter dan 24 uur voor aanvang van de markt wordt afgelast door een onvoorziene (weers-)omstandigheid of door overmacht kan de organisatie hiervoor in geen geval aansprakelijk worden gesteld en is restitutie van het deelnamegeld niet mogelijk.
- Regen, sneeuw en kou is geen reden tot afgelasten. Dit wordt pas overwogen bij gevaarlijke weersomstandigheden.
- De organisatie zal bij voortijdige annulering proberen alle deelnemers per e-mail en/of sms op de hoogte te brengen.
Betaling:
- Indien betaling niet is ontvangen binnen de aangegeven betalingstermijn van 5 dagen en voor aanvang van de markt, komt uw inschrijving te vervallen, uw betalingsverplichting echter niet.
- Contante betaling is niet mogelijk.
- Alle (incasso)kosten voortkomend uit het niet tijdig betalen van facturen komen geheel voor rekening van de deelnemer.
- Als u stroom wilt gebruiken dient u dat te melden bij uw inschrijving. Daar zijn kosten aan verbonden. U dient ten alle tijden het piekverbruik van uw stroom verbruikende apparaten te vermelden en het is niet toegestaan om meer te verbruiken dan is overlegd.
Aankomst op de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer:
- Bij aankomst meldt u zich bij de marktmeester. Deze zal staan bij de poller aan de Dorpsstraat 165. Ingang via Schinkelweg. De marktmeester zal u naar uw kraam verwijzen.
- Cadeau & Versmarkt Zoetermeer bepaalt de plaatsing. Hierover kan niet worden gediscussieerd.
- Deelnemers van de markt kunnen lossen tijdens de gecommuniceerde op- en afbouwtijden. U hebt maximaal een uur de tijd om te lossen.
- Het is niet toegestaan doorrij-routes te blokkeren.
- Kramen die zonder tegenbericht van de huurder leeg blijven, mogen benut worden door de organisatie.
- Het is niet toegestaan om de kraamplaats door te verkopen, te verhuren of te verpachten aan andere partijen zonder toestemming van de organisatie.
- Het is niet mogelijk van kraamplaats te ruilen zonder toestemming van de organisatie.
- Wees voorzichtig met de bomen, kramen, lantaarnpalen, collega’s, hun voertuigen en bezoekers.
- Stapvoets over het terrein rijden.
Voor aanvang van de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer:
- Houd de doorgaande route vrij van auto’s en obstakels.
- Er mag geen schade worden toegebracht aan de kramen en het terrein.
- Het gebruik van planken uit de kraam om bij slecht weer op te staan is niet toegestaan.
- Het is niet toegestaan uw kraam verder uit te breiden, zonder toestemming van de organisatie.
- (Vet)vlekken op de bestrating: Het schoonmaken van vetvlekken is een moeilijke en kostbare klus. Onder bakplaatsen moet derhalve een vuurwerend zeil geplaatst worden. U kunt aansprakelijk worden gesteld voor eventueel door u ontstane schade aan het terrein.
- Verkopers die ready-to-eat of dranken in disposables aanbieden zorgen voor een geschikte afvalbak (geen losse zak) voor het publieksafval én voor de afvoer van dat afval naar de eigen bedrijfslocatie.
- Een half uur voor aanvangstijd van de markt dient uw kraam ingericht en gereed voor verkoop te zijn. Auto’s dienen uit de Dorpsstraat zijn verwijderd.
- Tussen 10.00 en 16.00 mag er niet meer door de Dorpsstraat gereden worden.
Parkeren:
- Er is geen mogelijkheid om het voertuig bij de kraam te laten staan
- Eventuele parkeerkosten zijn voor de deelnemer.
- Gratis in de wijk of anders betaald parkeren (3 u gratis met blauwe kaart) op parkeerplaats achter de Hoogvliet. Er is ook voldoende parkeergelegenheid bij de tempel.
Elektriciteit:
- De organisatie spant zich in voor stroomvoorzieningen. U dient zich vooraf hiervoor aan te melden via het inschrijfformulier. Op de bevestiging en de factuur kunt u terugvinden of u een kraam met stroom is toegewezen. Dit is niet overal mogelijk.
- De organisatie levert alleen stroom mits dit puur noodzakelijk is voor de verkoop van de waar.
- Stroom zal alleen beschikbaar zijn na opgave van de hoeveelheid benodigde piekvermogen en een bevestiging onzerzijds hiervan.
- U bent zelf verantwoordelijk voor een haspel/verlengkabel, geschikt voor buitengebruik, van minimaal 25 meter. Staat u dichterbij een stroompunt? Dan is een kortere kabel ook mogelijk.
- De stekker die u in de stroomvoorziening van de markt plugt moet duidelijk gemarkeerd zijn met het piekvermogen van alle aangesloten apparaten én de naam van uw bedrijf.
- Deelnemers die op de dag van het evenement wijzigingen willen aanbrengen in de elektriciteitsvoorziening (lees: verplaatsen elektriciteitspunten, -kabels, extra apparaten etc.), bespreken dit vóór handelen met de organisatie.
- Indien op de dag van het evenement blijkt, dat de deelnemer geen elektriciteit meer nodig heeft, dan is het niet mogelijk om het reeds betaalde reserveringsbedrag geretourneerd te krijgen. Dit in verband met administratieve handelingen.
- Indien er op de dag van het evenement door welke omstandigheid/oorzaak dan ook op enig moment door de organisatie geen elektriciteit kan worden geleverd, dan is de organisatie niet aansprakelijk voor enigerlei vorm van schade (bijv. inkomstenderving) of (on)kosten.
Tijdens Cadeau & Versmarkt Zoetermeer:
- Aanwijzingen van de organisatie, politie of toezichthouders dienen stipt en onmiddellijk te worden opgevolgd.
- Weigering en/of wangedrag betekent uitsluiting van de markt zonder restitutie van reeds betaalde marktgelden.
- Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de marktmeester voor afloop van de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer de kramen te ontruimen. Wordt u ziek of is er een ander noodgeval? Overleg dan met de marktmeester. Bij niet honoreren van deze afspraak ontvangt u de eerste keer een waarschuwing. De tweede keer vervalt uw inschrijving.
- Indien u gaat bakken of braden (graag vooraf laten weten aan de organisatie) dient u in het bezit te zijn van een draagbaar en goedgekeurd blusmiddel.
- Gebruik van LPG anders dan t.b.v. voortstuwing van een motorvoertuig is ten strengste verboden.
- De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het bieden van kwaliteit. In het geval dat etenswaar wordt aangeboden moeten de eisen van het Warenwetbesluit Hygiëne van levensmiddelen (uitwerking in de Hygiënecode voor de Horeca), het Warenwetbesluit
- Bereiding en behandeling van levensmiddelen, de Verordening (EG) 852/2004 en de Drank- en Horecawet in acht worden genomen.
- Etiketten van verpakte producten dienen aan de regels te voldoen
- Alle deelnemers die voeding en/of dranken bereiden en verkopen, worden verplicht om informatie te verstrekken aan de consument over de aanwezigheid van allergenen in niet verpakte producten.
- Muziek vanuit je eigen kraam of voertuig is niet toegestaan tenzij anders afgesproken met de organisatie. Dit om overlast te voorkomen.
- Bij de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer zijn wij gastvrij aan fotografen.
Na afloop van de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer:
- Om 17:00 uur zal de Streekmarkt Zoetermeer sluiten en vanaf die tijd kunt u de straat per auto weer bereiken om te laden. Wees voorzichtig met het aanwezige publiek.
- U dient zelf al uw afval mee te nemen en af te voeren. Als blijkt dat er afval is achtergelaten brengen we een boete in rekening van €50,-.
- Na afloop van de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer dient uw kraam leeg te zijn.
Overige:
- Aangeleverd beeldmateriaal is vrij van copyright. Indien dit niet het geval is, worden eventuele boetes of claims op de indieners verhaald. Aangeleverd beeldmateriaal wordt door Streekmarkt Zoetermeer ingezet voor promotie van uw bedrijf en de markten in het algemeen.
- Deelnemers dragen bij aan een goede sfeer en de gastvrijheid van de markten.
- De organisatie behoudt zich het recht voor om deelname te weigeren of een inschrijving te laten vervallen.
- De organisatie is op geen enkele wijze aansprakelijk voor diefstal, verlies of schade. U neemt deel aan de Cadeau & Versmarkt Zoetermeer op eigen risico.
- De organisatie is niet aansprakelijk voor schade geleden door deelnemers als gevolg van vertragingen, mechanische pech, weersomstandigheden, natuurinvloeden, stakingen, ziekte of welke overmacht situatie ook.
- De organisatie is niet verantwoordelijk voor boetes of belastingen uitgegeven naar aanleiding van het evenement (parkeren in de omgeving)
- De organisatie is verantwoordelijk voor de vergunningen van de markt.
- De organisatie levert kramen van 4.00 x 1.10 meter met afdak en 2.50 x 0.80m met afdak.
- Alle informatie is met zorg samengesteld, maar voor de juistheid ervan kan door de organisatie geen aansprakelijkheid worden aanvaard.
- Daar waar niet in de voorwaarden is voorzien beslist de organisatie.